Thuisoefeningen

Binnen  effortless coaching is de hartcoherentie een belangrijk onderdeel.  Wanneer we in de ‘overlevingsmodus’ zitten, gaat onze hartslag omhoog, maar ook de frequentie van de ademhaling. Met als gevolg dat je nog meer stress ervaart, waardoor je nog vaker gaat ademhalen. Effortless coaching geeft je een tool, om controle te krijgen over je ademhaling. Je zult merken dat je daardoor meer in harmonie komt met jezelf.

Ben je benieuwd hoe het met jouw ademhaling is? Je kunt het heel eenvoudig meten.  Je hebt alleen pen en papier nodig. Hoe werkt het?
* je tekent met je pen op het vel papier je ademhaling
* bij elke inademing trek je een lijn omhoog
* bij elke uitademing trek je een lijn naar beneden
* je krijgt dan een golvende lijn

Dat is alles! Je ziet hieronder een timer van 3 minuten. Als je er klaar voor bent, zet je de timer aan en je tekent je ademhaling zoals hierboven beschreven. Na 3 minuten geeft de timer een alarm en stop je met het noteren. (zet wel even je geluid aan)

Vervolgens tel je alle bovenste toppen, dus alle inademingen. Deze deel je door 3. Nu weet je je aantal ademhalingen per minuut. Hoe vaak haal jij adem? Je zit goed als je rond de 5/6 ademhalingen per minuut zit. Zit je er (ruim) boven? Ervaar je veel stress, of ervaar je geen harmonie met jezelf of je omgeving? Neem gerust contact met mij op, om te ontdekken wat ik voor je kan betekenen.

Instructievideo voor ademhalingsoefeningen voor thuis: